Ciasna | Glinica | Molna | |
Poniedziałek | 7.30-14.00 | ||
Wtorek |
13.45-14.30 | 12.00-13.25 | |
Środa |
7.30-14.30 | ||
Czwartek |
12.00-13.45 13.45-14.30 teatr profilaktyczny |
||
Piątek | 7.30-9.30 | 9.30-10.00 |
Uczniowie!
Co zrobić żeby osiągnąć sukces??
1. Sukces może osiągnąć każdy z Was!
2. Jesteś wyjątkowy i niepowtarzalny!
3. Możesz nauczyć się czego tylko zapragniesz!
4. Zadania trudne są wyzwaniem i dają szansę rozwoju!
5. Czasem musisz upaść, żeby wstać z głową pełną pomysłów!
6. Porażka i niepowodzenie dają doświadczenie i możliwość poprawy błędów!
7. Droga do celu bywa trudna i bolesna, ale warta przejścia!
8. Jak wydaje Ci, że Twój mózg już nie daje rady, pomyśl, że to mięsień, który można wyrzeźbić systematycznymi ćwiczeniami!
9. Uwierz w siebie i pracuj nas sobą!
10. Ustal cele i dąż o nich!
kontakt: pedagogciasna@wp.pl
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Jak co roku, w lutym, rozmawiamy w szkole o bezpieczeństwie w sieci. O tym, co robić, żeby zwiększyć swoje bezpieczeństwo, zabezpieczyć swój komputer, chronić swoje dane. Poruszyliśmy temat co robić, kiedy będziemy ofiarami, bądź świadkami cyberprzemocy. W klasach młodszych odbyły się warsztaty, podczas wspólnej gry uczniowie wzbogacali swoje wiadomości dotyczące cyberprzestrzeni. Uczniowie klas 4-6 spotkali się z p. Joanną Sroczyńską z PPP Lubliniec, która razem z nimi analizowała sytuację, która miała miejsce w jednej ze szkół, wykorzystując do tego film profilaktyczny „Gdzie jest Mimi?”.
W ramach programu, którego uczestnikami są uczniowie klas 3-4, Bezpiecznie Tu i Tam, jeden z naszych uczniów, Karol Kłosiński, nagrał teledysk dotyczący bezpieczeństwa w sieci. Zapraszamy do oglądania.
JAK SIĘ UCZYĆ SKUTECZNIE?
W naszej szkole gościły Panie z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej z Lublińca, które przygotowały dla klas 3-6 z Ciasnej warsztaty, podczas których dowiedzieliśmy się, co robić, żeby uczyć się szybciej i skuteczniej.
Uczniowie doskonale wiedzieli, że żeby się lepiej uczyć należy, mieć odpowiednie miejsce do pracy, dobre światło i usiąść w wygodnej pozycji. Wiedzieli też, że istotny jest porządek w miejscu pracy i brak szumów i hałasu.
Dowiedzieli się także, że warto stosować ćwiczenia pobudzające pracę mózgu, odprężać ćwiczeniami oczy. Istotnym okazało się także, że warto sprawdzić, jakim typem ucznia się jest: słuchowcem, wzrokowcem czy kinestetykiem. Dzięki temu, łatwiej wprowadzić techniki usprawniające uczenie się.
Poniżej, dla przypomnienia kilka przykładów mnemotechnik!
– Akronimy – tworzenie nowych słów np., trzy najdłuższe rzeki w Polsce – WOW – Wisła, Odra, Warta
– Metoda pierwszych liter – np. pory roku – Wiatr Lekko Jesienią Zawiewa – Wiosna, lato, Jesień, Zima
– Rymowanki np.
Zapamiętaj zawsze tu
Pisz otwarte zwykłe "u"
W słowach: skuwka i zasuwka
Gdyż wyjątkiem są te słówka:
W cząstkach: -unka, -un i -unek
Opiekunka, zdun, pakunek
Pisz je także w cząstce -ulec
Więc budulec i hamulec
W ulu, dwu, gdzie u litera
Wyraz kończy lub otwiera
Wreszcie - niech nikt nie kreskuje
W czasowniku cząstki -uje.
– Łączenie definicji z obrazami np., ogórek piszemy „ó” , bo jak kroimy to powstają kółka
– Zapamiętywanie przez śpiewanie – na dany rytm można wyśpiewać definicję, wiersz itp.
Dla zainteresowanych, określeniem swojego typu- poniżej link do testu.
http://www.pearson.pl/nextmove/Test-na-style-uczenia-sie