Komputery, tablety, smarfony - to nieodłączny element współczesnego dziecka, nie muszą jednak służyć tylko do gier czy oglądania filmów, ale również do programowania. Ta umiejętność staje się coraz bardziej przydatna - uczy logicznego i kreatywnego myślenia czy konsekwentnego dążenia do celu.
Uczniowie klas piątych, podczas lekcji informatyki wprowadzającej do programowania, utrwalili sobie znajomość pojęcia algorytmu w niecodzienny sposób. Wiemy, iż algorytm to uporządkowany, jasny i skończony przepis prowadzący do osiągnięcia założonego celu. Wiążąc to Międzynarodowym Dniem Pizzy, który akurat obchodziliśmy, nasza lekcja przeniosła się do świetlicy i to tam właśnie „od kuchni” wałkowaliśmy nasz algorytm.
Lekcja rozpoczęła się od przypomnienia definicji algorytmu. Następnie uczniowie ułożyli schemat kolejnych kroków, które należy wykonać, aby przygotować pizzę oraz odszukali w Internecie przepis na ciasto. Zwróciliśmy uwagę na to, iż musimy postępować zgodnie z przepisem oraz dążyć do osiągnięcia zamierzonego celu. W oparciu o przepis (algorytm) uczniowie przygotowali niezbędne produkty i przystąpili do pracy. W oczekiwaniu, aż ciasto wyrośnie, wraz z panią z muzyki zaśpiewali piosenkę o pizzy oraz narysowali swoją ulubioną pizzę. Gdy ciasto było już gotowe, każdy uczeń przygotował swoją pizzerkę z ulubionych składników.
Dzieci były bardzo zaangażowane w realizowaniu kolejnych kroków naszego algorytmu, a cel do którego dożyły został zrealizowany.