07 lipca 2020 12:39 | Aktualności
Ten rok szkolny był bardzo szczególny. Po raz pierwszy przed nauczycielami, uczniami i rodzicami niespodziewanie zostało postawione nowe zadanie: nauczanie zdalne. Można powiedzieć, iż zakończyło się ono dla wszystkim sukcesem, ponieważ wszyscy uczniowie byli klasyfikowani i promowani (bardzo wielu uczniów otrzymało świadectwa z wyróżnieniem) a uczniowie klasy ósmej zostali absolwentami naszej szkoły. W I półroczu nasza placówka pomyślnie przeszła ewaluację zewnętrzną, w trakcie roku motywowaliśmy uczniów do konkursów o zróżnicowanej tematyce i zasięgu, realizowaliśmy cztery innowacje pedagogiczne, wiele ciekawych projektów rozwijających kompetencje kluczowe jak również dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, w tym niektóre prowadzone społecznie przez nauczycieli. Byliśmy organizatorami powiatowej konferencji „Mediacje – jak łatwo się dogadać”. Dzięki jej pomysłodawczyni pani Magdalenie Gałuszka, która brała udział w międzynarodowym webinarium naukowym poświęconym zagadnieniu mediacji, nasza szkoła w Ciasnej zaistniała na tak dostojnym forum medialnym i naukowym. Zagadnienie mediacji już znalazło swoje miejsce w działaniach wychowawczych naszej szkoły, podobnie jak podejmowane przez uczniów z dużym zaangażowaniem działania wolontariackie prowadzone pod kierunkiem pani Barbary Mrozek. Nasz inny wewnątrzszkolny sukces, którego autorami byli pani Anna Kozielska wraz z uczniami, polegał na podjęciu wyzwania ogłoszonego przez Muzeum Narodowe w Warszawie pt. „Między sztuką a kwarantanną”. Efektem tego działania było zorganizowanie miniwystawy prezentującej wyniki pracy uczniów. Natomiast dzięki staraniom pani Iwony Śleziony-Plawgo placówka otrzymała grant pozwalający na rozwój umiejętności informatycznych uczniów, którzy dzięki temu mogli dodatkowo uczyć się algorytmiki i programowania. Tu koniecznie należy wspomnieć też o tym, że w naszych działaniach edukacyjnych skierowanych do uczniów coraz większą rolę odgrywa kodowanie – umiejętność nie tylko ucząca logicznego myślenia, ale będąca dobrym sposobem na ciekawe zdobywanie wiedzy z różnych dziedzin życia. Warto również dodać, że systematycznie wzbogacamy bazę dydaktyczną szkoły, tego roku wymienić należy chociażby interaktywną salę przeznaczoną dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Rok szkolny zakończył się tradycyjną Galą Absolwentów i rozdaniem świadectw uczniom. Ich wcześniejszy, liczny udział w konsultacjach oraz stuprocentowa obecność w dniu zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych świadczy o tym, jak bardzo chcieli otrzymać świadectwo z rąk dyrektora i wychowawcy oraz choć trochę poczuć atmosferę realnej, rzeczywistej szkoły po trzech i pół miesiącach nauki w domu. W tegorocznym podsumowaniu należy dodać, iż 26 czerwca pożegnaliśmy ostatnich uczniów szkoły filialnej w Glinicy – nastąpiło naturalne wygaszenie tej filii z powodu brak naboru do klas młodszych.
A oto efekty naszej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Osiągnięcia placówki:
Najważniejsze indywidualne sukcesy uczniów:
Osiągniecia naszej placówki jak i indywidualne sukcesy uczniów są w równej mierze zasługą uczniów, nauczycieli jak i Rodziców. Szczególnie gorąco dziękujemy Rodzicom za wsparcie w czasie nauki zdalnej, doceniamy trud, jaki podjęli w tym czasie, by czuwać nad pracą dzieci w domu, udzielając im pomocy, czasami również tej dydaktycznej.
Małgorzata Gzyl